jueves, 10 de diciembre de 2009

Metodología

Principis metodològics

L'aplicació del projecte ha de recrear el que passa en altres espais naturals de socialització com la llar, el carrer o l'escola. L'ús de mètodes tradicionals com xerrades o conferències magistrals resulten insuficients.

La inclusió d'altres mètodes que comprometin alguna cosa més que l'acte d'escoltar per part de l'alumne, pot fer de l'aprenentatge un procés actiu, interactiu i significatiu, no simplement recordat.

És important partir dels joves, de la informació que posseeixen i de les seves experiències, percepcions, creences, interessos i preguntes, per fer possible compartir certa informació, una anàlisi més profunda de la situació i una aplicació pràctica.

Per això les activitats a desenvolupar han de complir com a mínim tres requisits: que siguin atractives, que siguin variades i que el centre de l'activitat es contagiï. Alguns mètodes interactius que poden servir són la pluja d'idees, el joc de rols, els debats, anàlisi de notícies d'actualitat ...

No hay comentarios:

Publicar un comentario